Meniu

Blog

Reîncărcare verde și probiotice de primavă 10.05.2022 10:51:23

Reîncărcare verde și probiotice de primavă

Vine primăvara și începe să se vadă imobilitatea și acumularea de mai multă greutate, stresul, oboseala de iarnă. O dietă ușoară cu alimente curate și îngrijire bună a stomacului ne va face să strălucim din nou, pregătiți de aventuri și bucurie de viață.

Fibrе, fibre și mai multe fibre

Este timpul să înlocuim alimentele grele - carnea, legumele fierte, mulți carbohidrați și zahărul cu mâncăruri mai ușoare. Verdeturile sunt bogate in fibre si ajută la promovarea mișcarii in timp util a tractului digestiv.

Fibrele insolubile ajută la „curățarea” mucoasei intestinului, în timp ce fibrele solubile formează un gel care se leagă de substanțele nedorite și le „exportă” din organism.

Știați că femeile au nevoie de 25 de grame de fibre în fiecare zi, iar bărbații - 38 de grame? Dacă iarna ați acceptat balonarea, constipația, gastrita ca o consecință obișnuită a supraalimentării sau imobilizării, le puteți limita la alimente vegetale pure de sezon, cu pre- și probiotice potrivite pentru primăvară.

Probiotice în primăvară

O dietă vegetariană poate să nu fie pentru toată lumea, dar salatele și primele legumele de primăvară ajută la curățarea tractului digestiv. Ele furnizează hrană pentru microbiomul intestinal - ecosistemul de bacterii, viruși și ciuperci din corpul nostru. Pentru a menține microbiomul sănătos și eficient, este important să luăm suficiente probiotice cu alimente.

Prebioticele sunt derivate din carbohidrați numiți oligozaharide - fibre nedigerabile care nu sunt digerate de sucul gastric. Ele stimulează creșterea și dezvoltarea bacteriilor benefice din intestin. Se găsește în ceapă, usturoi, sparanghel, rădăcină de cicoare și multe altele.

Probioticele sunt importante pentru sănătatea noastră microorganismelor (drojdii și bacterii) din tractul nostru digestiv. Cele mai importante si mai cunoscute sunt Lactobacillus acidophilus, Bifidobacterium bifidum si Lactobacillus bulgaricus.Sunt hraniți cu prebiotice, asa ca combinarea celor doua este foarte importantă pentru reinnoirea de primavara cu succes a organismului.

Primul pas în curățarea de primăvară implică adăugarea unei mulțimi de alimente prebiotice în dieta. Legumele, anghinarea, ciupercile, mărarul, dovleacul, usturoiul, prazul, ceapa, fructele de pădure și merele contribuie la crearea unui mediu intestinal sănătos în care probioticele pot prospera. Pâinea integrală și produsele aferente ajută, de asemenea, la îmbunătățirea funcționării tractului digestiv.

Sunt recomandate și alimentele și băuturile probiotice precum iaurtul, chefirul, kambucha, tentațiile fermentate și marinate precum kimchi, murăturile rapide de varză proaspătă sunt deasemenea recomandate. Dar cea mai bună combinație este o dietă mai ecologică, împreună cu suplimente nutritive care s-au dovedit a fi eficiente și care conțin suficiente prebiotice și probiotice pentru sănătatea intestinului.

Mâncare curată și pre- și probiotice dovedite eficiente

Mâncarea verde proaspătă de la producătorii locali, fără pesticide și îngrășăminte chimice, este o idee bună pe tot parcursul anului, dar iarna este adesea dificil. Odată cu primăvara, alegerea pe piață este mai mare, dar există întotdeauna riscul de reacție a organismului din motive de sănătate sau de tratament al produselor.

Prin urmare, vă sfătuim să spălați cu grijă și să pregătiți salata sau legumele cu frunze verzi. Acest lucru va elimina posibilitatea reacției organismului împotriva bacteriilor și nitraților din ele.

Iată câteva sfaturi de la Asociația Consumatorilor Activi:

  • Nu cumpărați legume cu frunze putrezite sau foarte clorotice (albite), uscate sau mușcate;

  • Evitați salata verde pătată de pământ. Aceasta este o dovadă de neglijență din partea producătorului și a comerciantului;

  • Spălați legumele cu frunze cu apă curentă frunză cu frunză! Îndepărtați toate urmele vizibile de particule de sol, substrat nutritiv și insecte care uneori se ascund între frunzele;

  • Înmuiați salatele în apă de băut pentru a îndepărta o parte dintre nitrați și bacterii. Pentru un efect mai bun asupra apei puteți adăuga acid - oțet sau suc de lămâie. Ele acidifică mediul și ucid majoritatea bacteriilor și virușilor.

  • Dacă bănuiți contaminarea cu microorganisme, puteți dezinfecta salata verde cu soluție 1% de peroxid de hidrogen (apă oxigenată), dar înainte de aceasta asigurați-vă că vă consultați despre procedură cu farmacistul de la care cumpărați preparatul și instrucțiunile de utilizare! Amintiți-vă că după dezinfecție ar trebui să spalați abundenț cu apă de băut.

  • Evitați să dați salata de legume cu frunze copiilor foarte mici, sau macar inmuiați si spalați bine in prealabil.

La aceste sfaturi este important de adaugat ca administrarea unui supliment pre- si probiotic, mai ales in primele săptămâni ale unei diete bogate cu verdeața proaspata este o prevenire a durerilor si afectiunilor de stomac.

Poate carne, dar fragedă si usoară!

In acest sezon se recomandă consumul moderat de carne (fără grasime), pește, pasăre – fiartă sau coptă. Ciorbele de legume și de carne sunt o varietate plăcută în meniul în mare parte a dietei verde.

Iaurt, brânză de vaci, ouă, omletă, terci și paste bine fierte, dar cerealele integrale completează meniul de primăvară. Aceste alimente mențin stomacul sănătos și susțin microbiomul, care înțelege primul când ne lipsesc prebioticele și probioticele.

Ascultă-ți corpul!

În primăvară, bolile cronice ale tractului gastro-intestinal se agravează. Oamenii, pentru care stomacul este un loc slab, știu bine pentru ce să-și asculte corpul.

Cel mai bun lucru pe care îl putem face pentru a rămâne sănătoși și în formă în acest sezon minunat, dar de tranziție, este să evităm alcoolul, cofeina și zahărul procesat, care nu contribuie la bunăstarea microbiomului.

De asemenea, urmăriți ce vă poate provoca inflamația și starea de rău fie ca sunt anumite legume, produse lactate, cereale și fasole, dar rețineți că întotdeauna aveți nevoie de fibre și prebiotice. Beți multă apă, ceai pentru a promova detoxifierea. Ascultați cum reacţionează organismul la orice alimente şi suplimente noi pe care le luați. Și cel mai important - mâncați cu plăcere, dar cu moderație.

 

Comentarii

Acest articol nu are inca niciun comentariu

Lasa un comentariu

Probiotice

Probiotice

Reîncărcare verde și probiotice de primavă

Reîncărcare verde și probiotice de primavă

Vine primăvara și începe să se vadă imobilitatea și acumularea de mai multă greutate, stresul, oboseala de iarnă. O dietă ușoară cu alimente curate și îngr Vine primăvara și începe să se vadă imobilitatea și acumularea de mai multă greutate, stresul, oboseala de iarnă. O dietă ușoară cu alimente curate și îngr 2022-05-10T10:51:30+03:00 Reîncărcare verde și probiotice de primavă

<p>Vine primăvara și &icirc;ncepe să se vadă imobilitatea și acumularea de mai multă greutate, stresul, oboseala de iarnă. O dietă ușoară cu alimente curate și &icirc;ngrijire bună a stomacului ne va face să strălucim din nou, pregătiți de aventuri și bucurie de viață.</p> <h4><strong>Fibrе, fibre și mai multe fibre</strong></h4> <p>Este timpul să &icirc;nlocuim alimentele grele - carnea, legumele fierte, mulți carbohidrați și zahărul cu m&acirc;ncăruri mai ușoare. Verdeturile sunt bogate in fibre si ajută la promovarea mișcarii in timp util a tractului digestiv.</p> <p>Fibrele insolubile ajută la &bdquo;curățarea&rdquo; mucoasei intestinului, &icirc;n timp ce fibrele solubile formează un gel care se leagă de substanțele nedorite și le &bdquo;exportă&rdquo; din organism.</p> <p>Știați că femeile au nevoie de 25 de grame de fibre &icirc;n fiecare zi, iar bărbații - 38 de grame? Dacă iarna ați acceptat balonarea, constipația, gastrita ca o consecință obișnuită a supraalimentării sau imobilizării, le puteți limita la alimente vegetale pure de sezon, cu pre- și probiotice potrivite pentru primăvară.</p> <h3><strong>Probiotice &icirc;n primăvară</strong></h3> <p>O dietă vegetariană poate să nu fie pentru toată lumea, dar salatele și primele legumele de primăvară ajută la curățarea tractului digestiv. Ele furnizează hrană pentru microbiomul intestinal - ecosistemul de bacterii, viruși și ciuperci din corpul nostru. Pentru a menține microbiomul sănătos și eficient, este important să luăm <strong>suficiente probiotice cu alimente</strong>.</p> <p>Prebioticele sunt derivate din carbohidrați numiți oligozaharide - fibre nedigerabile care nu sunt digerate de sucul gastric. Ele stimulează creșterea și dezvoltarea bacteriilor benefice din intestin. Se găsește &icirc;n ceapă, usturoi, sparanghel, rădăcină de cicoare și multe altele.</p> <p><em>Probioticele sunt importante pentru sănătatea noastră microorganismelor (drojdii și bacterii) din tractul nostru digestiv. Cele mai importante si mai cunoscute sunt Lactobacillus acidophilus, Bifidobacterium bifidum si Lactobacillus bulgaricus.Sunt hran</em><em>iți cu prebiotice, asa ca combinarea celor doua este </em><em>foarte importantă pentru reinnoirea de primavara cu succes a organismului.</em></p> <p>Primul pas &icirc;n curățarea de primăvară implică adăugarea unei mulțimi de alimente prebiotice &icirc;n dieta. Legumele, anghinarea, ciupercile, mărarul, dovleacul, usturoiul, prazul, ceapa, fructele de pădure și merele contribuie la crearea unui mediu intestinal sănătos &icirc;n care probioticele pot prospera. P&acirc;inea integrală și produsele aferente ajută, de asemenea, la &icirc;mbunătățirea funcționării tractului digestiv.</p> <p>Sunt recomandate și alimentele și băuturile probiotice precum iaurtul, chefirul, kambucha, tentațiile fermentate și marinate precum kimchi, murăturile rapide de varză proaspătă sunt deasemenea recomandate. Dar cea mai bună combinație este o dietă mai ecologică, &icirc;mpreună cu suplimente nutritive care s-au dovedit a fi eficiente și care conțin suficiente prebiotice și probiotice pentru sănătatea intestinului.</p> <h3><strong>M&acirc;ncare curată și pre- și probiotice dovedite eficiente</strong></h3> <p>M&acirc;ncarea verde proaspătă de la producătorii locali, fără pesticide și &icirc;ngrășăminte chimice, este o idee bună pe tot parcursul anului, dar iarna este adesea dificil. Odată cu primăvara, alegerea pe piață este mai mare, dar există &icirc;ntotdeauna riscul de reacție a organismului din motive de sănătate sau de tratament al produselor.</p> <p>Prin urmare, vă sfătuim să spălați cu grijă și să pregătiți salata sau legumele cu frunze verzi. Acest lucru va elimina posibilitatea reacției organismului <em>&icirc;mpotriva bacteriilor și nitraților din ele</em>.</p> <p>Iată c&acirc;teva sfaturi de la <strong>Asociația Consumatorilor Activi</strong>:</p> <ul> <li> <p>Nu cumpărați legume cu frunze putrezite sau foarte clorotice (albite), uscate sau mușcate;</p> </li> <li> <p>Evitați salata verde pătată de păm&acirc;nt. Aceasta este o dovadă de neglijență din partea producătorului și a comerciantului;</p> </li> <li> <p>Spălați legumele cu frunze cu apă curentă frunză cu frunză! &Icirc;ndepărtați toate urmele vizibile de particule de sol, substrat nutritiv și insecte care uneori se ascund &icirc;ntre frunzele;</p> </li> <li> <p>&Icirc;nmuiați salatele &icirc;n apă de băut pentru a &icirc;ndepărta o parte dintre nitrați și bacterii. Pentru un efect mai bun asupra apei puteți adăuga acid - oțet sau suc de lăm&acirc;ie. Ele acidifică mediul și ucid majoritatea bacteriilor și virușilor.</p> </li> <li> <p>Dacă bănuiți contaminarea cu microorganisme, puteți dezinfecta salata verde cu soluție 1% de peroxid de hidrogen (apă oxigenată), dar &icirc;nainte de aceasta asigurați-vă că vă consultați despre procedură cu farmacistul de la care cumpărați preparatul și instrucțiunile de utilizare! Amintiți-vă că după dezinfecție ar trebui să spalați abundenț cu apă de băut.</p> </li> <li> <p>Evitați să dați salata de legume cu frunze copiilor foarte mici, sau macar inmuiați si spalați bine in prealabil.</p> </li> </ul> <p>La aceste sfaturi este important de adaugat ca <a href="https://real-food.ro/article/8-beneficii-a-probioticelor-pentru-sanatate"><strong>administrarea unui supliment pre- si probiotic</strong>,</a> mai ales in primele săptăm&acirc;ni ale unei diete bogate cu verdeața proaspata este o prevenire a durerilor si afectiunilor de stomac.</p> <h3><strong>Poate carne, dar fraged</strong><strong>ă si usoar</strong><strong>ă!</strong></h3> <p>In acest sezon se recomandă consumul moderat de carne (fără grasime), pește, pasăre &ndash; fiartă sau coptă. Ciorbele de legume și de carne sunt o varietate plăcută &icirc;n meniul &icirc;n mare parte a dietei verde.</p> <p>Iaurt, br&acirc;nză de vaci, ouă, omletă, terci și paste bine fierte, dar cerealele integrale completează meniul de primăvară. Aceste alimente mențin stomacul sănătos și susțin microbiomul, care &icirc;nțelege primul c&acirc;nd ne lipsesc prebioticele și probioticele.</p> <h3><strong>Ascultă-ți corpul!</strong></h3> <p>&Icirc;n primăvară, bolile cronice ale tractului gastro-intestinal se agravează. Oamenii, pentru care stomacul este un loc slab, știu bine pentru ce să-și asculte corpul.</p> <p>Cel mai bun lucru pe care &icirc;l putem face pentru a răm&acirc;ne sănătoși și &icirc;n formă &icirc;n acest sezon minunat, dar de tranziție, este să evităm alcoolul, cofeina și zahărul procesat, care nu contribuie la bunăstarea microbiomului.</p> <p>De asemenea, urmăriți ce vă poate provoca inflamația și starea de rău <span>&ndash; </span>fie ca sunt anumite legume, produse lactate, cereale și fasole, dar rețineți că &icirc;ntotdeauna aveți nevoie de fibre și prebiotice. Beți multă apă, ceai pentru a promova detoxifierea. Ascultați cum reacţionează organismul la orice alimente şi suplimente noi pe care le luați. Și cel mai important - m&acirc;ncați cu plăcere, dar cu moderație.</p> <p>&nbsp;</p>